Цебриківська громада
Одеська область, Роздільнянський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Фундамент ментального здоров’я учасників освітнього процесу – це людинознавство.

Дата: 24.05.2023 16:42
Кількість переглядів: 74

Фото без опису

Фундамент ментального здоров’я учасників освітнього процесу – це людинознавство.

Координаційний центр з психічного здоров’я при Кабінет Міністрів України об’єднав ініціативи Міністерство освіти і науки України і цілої низки громадських організацій з метою консолідації зусиль з впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я Ти як? за ініціативою Олена Зеленська та інтеграції ресурсів національних та міжнародних ГО у пріоритетний проєкт міністерства з психоедукації.

У зустрічі з заступником міністра освіти і науки Андрієм Вітренком взяли участь 19 найпотужніших неурядових об’єднань і фондів, які працюють із компонентом MHPSS (психічного здоров’я та психосоціальної підтримки) у сфері освіти.

Зміст – у кількох найяскравіших цитатах ⬇️

📌 Оксана Збітнєва, керівниця Координаційного центру з психічного здоров’я при КМУ: «Кожна організація тут має потужних фахівців, потужну експертизу, потужні напрацювання. Ми маємо обговорити і сенси, і результати. І знайти разом ресурси, які можуть, ніби відсутні пазли, доповнити пріоритетний проєкт Міносвіти, презентований 10 травня на Міжвідомчій координаційній раді прем’єр-міністру та першій леді. І енергія цього простору має бути направлена на спільнодію, а не на конкуренцію».

«Маємо вести фахову дискусію і знаходити рішення щодо системи перенаправлення, інтеграції модулю з ментального здоров’я в усі рівні освіти, щодо переосмислення ролі і функцій шкільної психологічної служби і шкільних психологів».

📌 Олег Романчук, директор Інститут психічного здоров'я Українського Католицького Університету, Український інститут когнітивно-поведінкової терапії, Центр здоров'я та розвитку "Коло сім'ї": «Основним покликанням освіти є не лише академічні знання, а плекання людяності, плекання того, аби людина ставала людиною. Програма освіти має мати своєрідний предмет «людинознавства», який би відповідав на питання «Як бути людиною?» в найглибшому сенсі – мудрою, вільною, світлою, з цінностями, стійкою. У сфері психічного здоров’я ми не можемо оминути таких речей як цінності, як особистий розвиток, плекання стійкості, співчутливість, майстерність в плеканні стосунків, емоційна компетентність і турбота про своє психічне здоров’я і психічне здоров’я іншого».

«Є дуже важливим розуміти, що педагог є тією людиною, яка бачить дітей і молодь найбільше, більше, ніж фахівці сфери медицини. Проблеми психічного здоров’я є невидимі, але падіння академічної успішності може бути першим симптомом депресії підлітка. Педагоги мають вміти бачити, виявити розлади, якщо вони є, і належним чином скерувати.

Школи мають мати свого роду мікроцентри психічного здоров’я, у шкільній освіті мають бути програми, які вчать дітей емоційній компетентності та вмінню будувати стосунки».

«Плекання стійкості – це як вакцинація при ковіді. Це національний пріоритет, і наші школи та ЗВО (заклади вищої освіти, – прим.) мають мати відповідні програми як саме це робити, бо так ми запобігаємо розладам в сфері психічного здоров’я».

«Нам потрібні менеджери і лідери з імплементації на рівні навчальних закладів. Нам потрібні компетентні психологи. Нам потрібні педагоги, які мають окуляри і не мають короткозорості у сфері психічного здоров’я, які вміють бачити проблему, мають компетенції і знають, як з нею працювати. І нам потрібні спеціальні програми. І також – нам дуже важливо не забути про батьків, бо вони є джерелом стійкості. Я вважаю, що зараз саме ці завдання є основними для нас».

📌 Андрій Вітренко, заступник міністра освіти і науки: «Хочу підтримати тезу про принцип «не нашкодь» і доказовості методик, бо школа – це не місце для неякісних експериментів, там вчаться наші з вами діти, і ми не можемо собі дозволити помилок».

«Я почув величезну кількість корисної інформації і впевнений, що такі зустрічі потрібно проводити на регулярній основі, залучаючи і ланку вищої освіти, бо зараз більшість проєктів спрямовані на рівень школи, а колеги з ЗВО мають дуже мало усвідомлення і поінформованості про такі проєкти. Ми консолідуємо отриману сьогодні інформацію, подумаємо з командою міністерства, де ми маємо «тонкий лід» і як ми можемо залучати ресурси, про які почули».

GoGlobal Підтримай дитину ГО "Смарт освіта" British Council Ukraine EdCamp Ukraine НПА - Національна психологічна асоціація СпівДія AVSI USAID - US Agency for International Development Норвезька рада у справах біженців в Україні FCA Finn Church Aid Délégation permanente de l'Ukraine auprès de l'UNESCO Gen.Ukrainian

#тияк


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь