У контексті інклюзивної освіти ми говоримо про дитину з особливими освітніми потребами.
Знаєте, у якому єдиному випадку коректно говорити «особлива дитина»?
Коли про це кажуть мама чи тато, бо для всіх батьків їхня дитина особлива
У контексті інклюзивної освіти ми говоримо про дитину з особливими освітніми потребами. Хто це може бути – пояснює «Довідник безбар’єрності» (https://bit.ly/3pRhAML), пропонуючи назавжди відмовитися від таких визначень як
особлива дитина
інклюзивна дитина
дитина з інклюзією
інклюзятко
Коректна термінологія – найбільший запит, який наша експертка з безбар’єрності Nina Matsiuk отримала від учасників національного EdCamp ВОЛЯ-2023 «Передпереможна сила для післяпереможних планів».
Дуже вдячні громадській організації EdCamp Ukraine за запрошення. Страшенно гордимось бути партнерами настільки потужної спільноти, яка готується, думає й впливає на докорінні зміни в освіті вже зараз, і водночас – будує післяпереможні плани.
Те, що безбар’єрність у цих планах розглядається як обов’язкова компонента, дає відчуття, що десь там за спиною з’являються крила І разом з ними – сили продовжувати робити далі те, що любимо.
Сподіваємося, кожен поїхав додому з інструментами, які сприятимуть втіленню безбар’єрності у конкретних навчальних закладах, зроблять її принципи невід’ємною частиною процесу викладання й взаємодії з учнями. Про все це наша експертка розповіла, давши також розуміння: а як перевірити, чи я роблю правильно?
Якщо пропускаєте все крізь призму безбар’єрності – апріорі правильно/ Але якщо є сумніви і потрібна порада – ми завжди на зв’язку
«Довідник безбар’єрності» – гід з толерантної взаємодії, створений за ініціативою першої леді Олена Зеленська.
EdCamp Ukraine
Олександр Елькін Olena Masalitina
#bezbariernist #безбарєрність #barrierfree